Традиційне навчання є найбільш
розповсюдженим і являє собою навчання знанням, умінням і навичкам. Традиційна
система навчання має багато позитивного, дієвого і я використовую її у своїй
практичній роботі. Також паралельно використовую інноваційні технології
навчання: технології проблемного навчання, технології групової роботи, ігрові
технології, проектні технології, тестові технології, комп’ютерні технології.
Ніщо
так не розвиває творчість учнів як проблемно-пошуковий метод. Проблемне навчання – це організація
навчального процесу, яка передбачає створення проблемної ситуації та активізує
самостійну діяльність учнів у її розв’язанні. Учні вже мають певну базу знань
і можуть самі зробити висновок. Проблемне питання завжди містить
тезу та антитезу, тому алгоритм дій буде наступним:
а)постановка проблеми;
б)визначення шляхів її розв’язання;
в)вибір оптимального шляху;
г)розв’язання проблеми.
Робота в
групах – це спільна діяльність для досягнення загальних цілей. За такої
діяльності учні прагнуть отримати результат, що буде найкращим для кожного і
для всіх членів групи. Ця методика спрямована на те, щоб не давати готових
відповідей, а націлювати учнів на творчий пошук, на формування власної думки. В
результаті такої роботи виграють усі: «твій успішний результат іде на користь
мені, а мій – на користь тобі», це вміння ефективно працювати в команді
допоможе їм у подальшому житті.
Особливе
місце для розвитку творчих здібностей займає дослідницький метод навчання (у
класі створюються дослідницькі групи,
які звітують одна перед одною після вирішення
заданої проблеми). У процесі дослідження учні можуть використовувати
різні літературні джерела, виконують малюнки, схеми, аналізують результати,
відповідають на запитання, одержуючи, за
потребою, консультацію вчителя.
Для
організації активної роботи учнів на уроках використовую наступні прийоми: «Знайди
помилку»; Аукціон; гра «Так – ні»; дерево рішень; математичні диктанти; гра
«Вірю – не вірю»; завдання з пропусками; завдання з надлишковими даними; експрес тести.
Навчання учнів в сучасній школі
неможливе без використання комп’ютерів. Інноваційні
комп’ютерні технології сприяють розвитку особистості та організації
продуктивної диференційованої діяльності учнів. На таких уроках вони сприймають комп’ютер як
засіб для вивчення математики,
а я на уроці легко можу систематизувати знання, показати
динаміку розкриття даної теми, миттєво оцінити знання дітей, вказавши на
помилки і при цьому дати можливість для їх виправлення. У своїй роботі використовую такі засоби як
універсальне ППЗ, програма генерації і проведення тестів MyTEST, різноманітні пакети комп’ютерних програм
для створення презентацій Microsoft Power Point, пакет динамічної геометрії Advanced Grapher.
Тестування учнів на уроках
математики дає можливість за короткий
проміжок часу перевірити знання, визначити прогалини, оперативно їх
ліквідувати, підготувати учнів до контрольної роботи. За метою використання та
місцем у навчальному процесі тести бувають навчальні та контролюючі. Навчальні тести
використовую на всіх етапах уроку з
метою відстеження рівня оволодіння матеріалом, закріплення або повторення
вивченого. Контрольні тести проводять як певний підсумок роботи за темою.
Немає коментарів:
Дописати коментар